Jednoznačný víťaz volieb

Dnes je všetkým zrejmé, že jednoznačným víťazom tohoročných volieb bol kvalitný politický marketing. Prostredníctvom médií účinne ovplyvnil a zmobilizoval veľkú časť voličov. Malé politické zoskupenie, či jednotlivec nemali šancu uspieť, nech ich politický program bol akokoľvek reálny a dobrý.

Prvým krokom politického marketingu je výber vhodného kandidáta. Na vytvorenie prvého dojmu o neznámom človeku potrebujeme asi sedem sekúnd. Prednosť preto majú kandidáti s bezchybným výzorom, ktorý zodpovedá ideálu doby. Ich vystupovanie, oblečenie, výzor musia zodpovedať súčasnému životnému štýlu. Dôležitým prvkom je bezúhonnosť kandidáta. V tomto prípade platí, čím je kandidát menej známy, tým lepšie. A čím kratšia kampaň, tým oponenti majú menej času na negatívny protimarketing. Pre nového bezúhonného kandidáta sa dá ľahko vytvoriť pútavý a vierohodný volebný príbeh. Voliči už nechcú politikov, ktorí veľa nasľubovali a nič nevyriešili. Nová tvár znamená novú nadej na zmenu. Predchádzajúce skúsenosti zohrávajú čoraz menšiu rolu. Súčasťou budovania imidžu nového kandidáta je aj udeľovanie ocenení, stretnutia s významnými osobnosťami, články v zahraničí. Zlepšujú jeho obraz v očiach verejnosti a pridávajú mu na dôležitosti.

Ďalej kandidátovi treba pripraviť tému, ktorá osloví čo najviac ľudí. Európa je polarizovaná témami postavenia národných štátov, prijímania a prerozdeľovania imigrantov, problematikou LGBT, prítomnosťou cudzích vojsk a pod. Aj keď voliči očakávajú zásadné stanovisko v týchto otázkach je lepšie sa citlivým témam im vyhnúť a sústrediť sa na menej kontroverzné problémy. Predchádzajúcim prezidentským voľbám dominoval motív dobročinnosti a filantropie. V tohoročných prezidentských voľbách a voľbách do EP sa do pozornosti opäť dostala ochrana životného prostredia a boj za lepšie Slovensko. Výborne zvolené témy, ktoré pozitívne oslovili takmer každého. Strany angažovali ekologických aktivistov, čím sa im podarilo zapôsobiť na veľkú masu voličov.

Propagácia a distribúcia materiálov sú hlavnou etapou politickej kampane. Materiál napísaný jednoduchým jazykom rozpovie príbeh kandidáta širokým masám. Nastupujú profesionálne pripravené materiály od obrovských reklamných tabúľ, cez tlačené politické programy, malé reklamné predmety, až po klipy a reklamu na internete. Stoja nemalé prostriedky. Ich cieľom je predovšetkým osloviť a získať nerozhodnutých voličov s nedostatočne vyhraneným názorom. Neoceniteľnými pomocníkmi v kampani sa stali angažovaní blogeri a novinári. Presvedčený bloger je lacný a mimoriadne efektívny. Krátkym príspevkom ľahko ovplyvní širokú komunitu.

Voliči reagujú predovšetkým emociálne, nie racionálne. Mladí voliči sú preto mimoriadne vďačnou cieľovou skupinou. Na školách prebiehali diskusie na zvolené témy. Maximálne boli využité sociálne siete, ktoré neúnavne ponúkali starostlivo pripravený príbeh kandidátov. Takmer každému užívateľovi sociálnej siete vybehla fotografia a s ňou spojený príbeh kandidáta alebo politickej strany. Mladí ľudia sú kritickí k súčasnému dianiu. Sú aktívni a odhodlaní zmeniť svet k lepšiemu. Takto dostávajú jedinečnú príležitosť na vyjadrenie vlastného názoru, sebarealizáciu a úspech.

Kandidáti boli viditeľní vo všetkých médiách. Zúčastňovali sa politických diskusií, športových podujatí, kultúrnych akcií. Objavili sa všade, kde bolo väčšie množstvo ľudí. Veľmi efektívne sú stretnutia s menšími komunitami, napr. dôchodcami, dobrovoľnými hasičmi, záhradkármi, športovcami. U bežných ľudí sa tým vytvára pocit záujmu a spoluúčasti na rozhodovaní.

Ako ukazujú výsledky zo Slovenska, dobre premyslená a organizovaná kampaň nemusí trvať dlho aby bola úspešná. Blížia sa ďalšie parlamentné voľby. Uvidíme, či manažéri volebnej kampane vsadia na tradičné témy vzdelávania, zdravotníctva, dôchodkov, korupcie, alebo prídu s niečim novým.

Keď spojenci platia, alebo medzi ochranou a nadvládou

15.11.2025

Aténsky námorný spolok vznikol v rokoch 478 – 477 pred n. l. Založili ho grécke mestské štáty v oblasti Egejského mora a na maloázijskom pobreží. Jeho cieľom bolo chrániť Grékov pred ďalšími útokmi Perzskej ríše. Vedúcu úlohu v spolku mali od začiatku Atény, ktoré disponovali najsilnejším loďstvom. Okolo rokov 470 – 465 pred n. l. dosiahol spolok významné [...]

Koho nevoliť

24.09.2023

Čas na výber najvhodnejšej politickej strany sa neúprosne kráti. Každá politická strana sľubuje zvýšiť životnú úroveň, pridať na platoch a dôchodkoch, zlepšiť zdravotníctvo, modernizovať školstvo, chrániť prírodu, podporiť domácich podnikateľov a poľnohospodárov, športovcov, odstrániť korupciu, potrestať nespravodlivosť. Kravu zadarmo pre každého a CT [...]

Ignorovať politikov

25.06.2023

Jedno ráno sa v nemenovanom mestečku objavili nápisy „Plukovník je ***.“ Boli všade. Na plote oproti vchodu do kasárne, pri krčme, obchode, aj na futbalovom hrisku. Vojaci základnej služby sa tak chceli odplatiť neobľúbenému veliteľovi. Myslíte, že si vstúpil do svedomia? Nie, podľa jeho vlastných slov bol v kurze. Hlavne, že ľudia o ňom hovoria. Pokračoval ďalej vo [...]

koláž Peter Helexa a vlak

Zrážky vlakov, poškodené trate aj rozpadajúce sa stanice. Odvolaný riaditeľ železníc Helexa: Aj jeden incident je priveľa

13.12.2025 11:00

V rozhovore odvolaný riaditeľ ZSSK Peter Helexa opisuje najvážnejšie problémy železníc, úspechy dopravcu aj čo nestihol dokončiť

USS Gerald R. Ford

WSJ: USA zabavili časť nákladu lode mieriacej z Číny do Iránu

13.12.2025 09:00

Niekoľko týždňov stará operácia podľa The Wall Street Journal ukazuje, že Trumpova administratíva používa na mori agresívnejšie postupy.

žena, choroba, smrkanie, vreckovka, teplota, horúčka, Covid-19, prechladnutie, chrípka, alergia

Británia čelí vlne superchrípky. Premiér Starmer kritizuje lekárov, ktorí chystajú štrajk

13.12.2025 08:38

Spojené kráľovstvo čelí „bezprecedentnej vlne superchrípky“, varoval v piatok minister zdravotníctva Wes Streeting.

Volodymyr Zelenskyj, Emmanuel Macron, Friedrich Merz, Keir Starmer

Okrem rebelov Fica a Orbána majú výhrady k zhabaniu ruských aktív ďalšie štyri krajiny

13.12.2025 08:20

Štyri krajiny, ktoré nechceli narúšať jednotu EÚ pri hlasovaní o zmrazení ruských aktív, žiadajú, aby sa hľadali iné cesty financovania Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 56114x
Priemerná čítanosť článkov: 3117x

Autor blogu

Kategórie