Založ si blog

Jednoznačný víťaz volieb

Dnes je všetkým zrejmé, že jednoznačným víťazom tohoročných volieb bol kvalitný politický marketing. Prostredníctvom médií účinne ovplyvnil a zmobilizoval veľkú časť voličov. Malé politické zoskupenie, či jednotlivec nemali šancu uspieť, nech ich politický program bol akokoľvek reálny a dobrý.

Prvým krokom politického marketingu je výber vhodného kandidáta. Na vytvorenie prvého dojmu o neznámom človeku potrebujeme asi sedem sekúnd. Prednosť preto majú kandidáti s bezchybným výzorom, ktorý zodpovedá ideálu doby. Ich vystupovanie, oblečenie, výzor musia zodpovedať súčasnému životnému štýlu. Dôležitým prvkom je bezúhonnosť kandidáta. V tomto prípade platí, čím je kandidát menej známy, tým lepšie. A čím kratšia kampaň, tým oponenti majú menej času na negatívny protimarketing. Pre nového bezúhonného kandidáta sa dá ľahko vytvoriť pútavý a vierohodný volebný príbeh. Voliči už nechcú politikov, ktorí veľa nasľubovali a nič nevyriešili. Nová tvár znamená novú nadej na zmenu. Predchádzajúce skúsenosti zohrávajú čoraz menšiu rolu. Súčasťou budovania imidžu nového kandidáta je aj udeľovanie ocenení, stretnutia s významnými osobnosťami, články v zahraničí. Zlepšujú jeho obraz v očiach verejnosti a pridávajú mu na dôležitosti.

Ďalej kandidátovi treba pripraviť tému, ktorá osloví čo najviac ľudí. Európa je polarizovaná témami postavenia národných štátov, prijímania a prerozdeľovania imigrantov, problematikou LGBT, prítomnosťou cudzích vojsk a pod. Aj keď voliči očakávajú zásadné stanovisko v týchto otázkach je lepšie sa citlivým témam im vyhnúť a sústrediť sa na menej kontroverzné problémy. Predchádzajúcim prezidentským voľbám dominoval motív dobročinnosti a filantropie. V tohoročných prezidentských voľbách a voľbách do EP sa do pozornosti opäť dostala ochrana životného prostredia a boj za lepšie Slovensko. Výborne zvolené témy, ktoré pozitívne oslovili takmer každého. Strany angažovali ekologických aktivistov, čím sa im podarilo zapôsobiť na veľkú masu voličov.

Propagácia a distribúcia materiálov sú hlavnou etapou politickej kampane. Materiál napísaný jednoduchým jazykom rozpovie príbeh kandidáta širokým masám. Nastupujú profesionálne pripravené materiály od obrovských reklamných tabúľ, cez tlačené politické programy, malé reklamné predmety, až po klipy a reklamu na internete. Stoja nemalé prostriedky. Ich cieľom je predovšetkým osloviť a získať nerozhodnutých voličov s nedostatočne vyhraneným názorom. Neoceniteľnými pomocníkmi v kampani sa stali angažovaní blogeri a novinári. Presvedčený bloger je lacný a mimoriadne efektívny. Krátkym príspevkom ľahko ovplyvní širokú komunitu.

Voliči reagujú predovšetkým emociálne, nie racionálne. Mladí voliči sú preto mimoriadne vďačnou cieľovou skupinou. Na školách prebiehali diskusie na zvolené témy. Maximálne boli využité sociálne siete, ktoré neúnavne ponúkali starostlivo pripravený príbeh kandidátov. Takmer každému užívateľovi sociálnej siete vybehla fotografia a s ňou spojený príbeh kandidáta alebo politickej strany. Mladí ľudia sú kritickí k súčasnému dianiu. Sú aktívni a odhodlaní zmeniť svet k lepšiemu. Takto dostávajú jedinečnú príležitosť na vyjadrenie vlastného názoru, sebarealizáciu a úspech.

Kandidáti boli viditeľní vo všetkých médiách. Zúčastňovali sa politických diskusií, športových podujatí, kultúrnych akcií. Objavili sa všade, kde bolo väčšie množstvo ľudí. Veľmi efektívne sú stretnutia s menšími komunitami, napr. dôchodcami, dobrovoľnými hasičmi, záhradkármi, športovcami. U bežných ľudí sa tým vytvára pocit záujmu a spoluúčasti na rozhodovaní.

Ako ukazujú výsledky zo Slovenska, dobre premyslená a organizovaná kampaň nemusí trvať dlho aby bola úspešná. Blížia sa ďalšie parlamentné voľby. Uvidíme, či manažéri volebnej kampane vsadia na tradičné témy vzdelávania, zdravotníctva, dôchodkov, korupcie, alebo prídu s niečim novým.

Vláda dokázala nemožné

18.11.2020

Súčasná vládna koalícia dokázala to, čo sa podarilo len veľmi málo panovníkom v minulosti aj súčasnosti. Podarilo sa jej zjednotiť národ. Nie proti nepriateľovi či prírodnej katastrofe, ale proti samej sebe. V priebehu posledných pár týždňov si dokázala znepriateliť malých a stredných podnikateľov, lekárov, vedcov, právnikov, starostov, študentov i dôchodcov. Ľudia [...]

Ako sa stať aristokratom

12.04.2020

Aj Vás trápi problém ako preniknúť do lepšej spoločnosti? Chcete sa stať skutočným aristokratom a neviete ako na to? Dôverujte našej spoločnosti, ktorá pre Vás pripravila jedinečnú ponuku školení a kurzov. Sme najväčšia a najúspešnejšia firma pôsobiaca na našom trhu. Už tretie desaťročie dodávame úspešných aristokratov do súkromného i štátneho sektora. Medzi [...]

Vyhnať všetkých straníkov

12.11.2019

V týchto dňoch sa všetky média predbiehajú, aby nám jednoznačne povedali čo si máme o udalostiach v novembri 1989 myslieť. Starostlivo vybratí diskutéri a mladí aktivisti nám trpezlivo vysvetľujú aký bol socializmus zlý a nespravodlivý. Ak by mali pravdu, ľudia na demonštráciách by museli držať transparenty „Viac banánov v obchodoch,“ „Chceme cestovať ,“ [...]

Donald Trump

Prepočítavanie vo Wisconsine stálo Trumpa milióny, pridalo hlasy Bidenovi

29.11.2020 23:42

Prepočítanie hlasov z prezidentských volieb v americkom štáte Wisconsin potvrdilo víťazstvo demokratického kandidáta Joea Bidena.

pocasie-30-11-2020

Teploty spadnú pod -10 °C, zaparkuje u nás tlaková výš

29.11.2020 23:00

Tlaková výš ochráni Slovensko pred zrážkami, ale zase prinesie so sebou mrazivé rána. Kde môžu teploty klesnúť pod -10 °C?

NIgéria

Džihádisti útočili v Nigérii: hlásia vyše sto obetí

29.11.2020 21:32

K brutálnemu útoku sa zatiaľ nikto neprihlásil, pravdepodobne ho však spáchali miestni džihádisti zo skupiny Boko Haram, alebo zo súperiacej odštiepeckej frakcie ISWAP.

bielorusko

Na protestoch v Bielorusku zadržali vyše 320 ľudí, len v Minsku 250

29.11.2020 20:25

Protesty proti Lukašenkovmu spornému znovuzvoleniu trvajú už viac ako tri mesiace.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 25439x
Priemerná čítanosť článkov: 2120x

Autor blogu

Kategórie