Jednoznačný víťaz volieb

Dnes je všetkým zrejmé, že jednoznačným víťazom tohoročných volieb bol kvalitný politický marketing. Prostredníctvom médií účinne ovplyvnil a zmobilizoval veľkú časť voličov. Malé politické zoskupenie, či jednotlivec nemali šancu uspieť, nech ich politický program bol akokoľvek reálny a dobrý.

Prvým krokom politického marketingu je výber vhodného kandidáta. Na vytvorenie prvého dojmu o neznámom človeku potrebujeme asi sedem sekúnd. Prednosť preto majú kandidáti s bezchybným výzorom, ktorý zodpovedá ideálu doby. Ich vystupovanie, oblečenie, výzor musia zodpovedať súčasnému životnému štýlu. Dôležitým prvkom je bezúhonnosť kandidáta. V tomto prípade platí, čím je kandidát menej známy, tým lepšie. A čím kratšia kampaň, tým oponenti majú menej času na negatívny protimarketing. Pre nového bezúhonného kandidáta sa dá ľahko vytvoriť pútavý a vierohodný volebný príbeh. Voliči už nechcú politikov, ktorí veľa nasľubovali a nič nevyriešili. Nová tvár znamená novú nadej na zmenu. Predchádzajúce skúsenosti zohrávajú čoraz menšiu rolu. Súčasťou budovania imidžu nového kandidáta je aj udeľovanie ocenení, stretnutia s významnými osobnosťami, články v zahraničí. Zlepšujú jeho obraz v očiach verejnosti a pridávajú mu na dôležitosti.

Ďalej kandidátovi treba pripraviť tému, ktorá osloví čo najviac ľudí. Európa je polarizovaná témami postavenia národných štátov, prijímania a prerozdeľovania imigrantov, problematikou LGBT, prítomnosťou cudzích vojsk a pod. Aj keď voliči očakávajú zásadné stanovisko v týchto otázkach je lepšie sa citlivým témam im vyhnúť a sústrediť sa na menej kontroverzné problémy. Predchádzajúcim prezidentským voľbám dominoval motív dobročinnosti a filantropie. V tohoročných prezidentských voľbách a voľbách do EP sa do pozornosti opäť dostala ochrana životného prostredia a boj za lepšie Slovensko. Výborne zvolené témy, ktoré pozitívne oslovili takmer každého. Strany angažovali ekologických aktivistov, čím sa im podarilo zapôsobiť na veľkú masu voličov.

Propagácia a distribúcia materiálov sú hlavnou etapou politickej kampane. Materiál napísaný jednoduchým jazykom rozpovie príbeh kandidáta širokým masám. Nastupujú profesionálne pripravené materiály od obrovských reklamných tabúľ, cez tlačené politické programy, malé reklamné predmety, až po klipy a reklamu na internete. Stoja nemalé prostriedky. Ich cieľom je predovšetkým osloviť a získať nerozhodnutých voličov s nedostatočne vyhraneným názorom. Neoceniteľnými pomocníkmi v kampani sa stali angažovaní blogeri a novinári. Presvedčený bloger je lacný a mimoriadne efektívny. Krátkym príspevkom ľahko ovplyvní širokú komunitu.

Voliči reagujú predovšetkým emociálne, nie racionálne. Mladí voliči sú preto mimoriadne vďačnou cieľovou skupinou. Na školách prebiehali diskusie na zvolené témy. Maximálne boli využité sociálne siete, ktoré neúnavne ponúkali starostlivo pripravený príbeh kandidátov. Takmer každému užívateľovi sociálnej siete vybehla fotografia a s ňou spojený príbeh kandidáta alebo politickej strany. Mladí ľudia sú kritickí k súčasnému dianiu. Sú aktívni a odhodlaní zmeniť svet k lepšiemu. Takto dostávajú jedinečnú príležitosť na vyjadrenie vlastného názoru, sebarealizáciu a úspech.

Kandidáti boli viditeľní vo všetkých médiách. Zúčastňovali sa politických diskusií, športových podujatí, kultúrnych akcií. Objavili sa všade, kde bolo väčšie množstvo ľudí. Veľmi efektívne sú stretnutia s menšími komunitami, napr. dôchodcami, dobrovoľnými hasičmi, záhradkármi, športovcami. U bežných ľudí sa tým vytvára pocit záujmu a spoluúčasti na rozhodovaní.

Ako ukazujú výsledky zo Slovenska, dobre premyslená a organizovaná kampaň nemusí trvať dlho aby bola úspešná. Blížia sa ďalšie parlamentné voľby. Uvidíme, či manažéri volebnej kampane vsadia na tradičné témy vzdelávania, zdravotníctva, dôchodkov, korupcie, alebo prídu s niečim novým.

Keď spojenci platia, alebo medzi ochranou a nadvládou

15.11.2025

Aténsky námorný spolok vznikol v rokoch 478 – 477 pred n. l. Založili ho grécke mestské štáty v oblasti Egejského mora a na maloázijskom pobreží. Jeho cieľom bolo chrániť Grékov pred ďalšími útokmi Perzskej ríše. Vedúcu úlohu v spolku mali od začiatku Atény, ktoré disponovali najsilnejším loďstvom. Okolo rokov 470 – 465 pred n. l. dosiahol spolok významné [...]

Koho nevoliť

24.09.2023

Čas na výber najvhodnejšej politickej strany sa neúprosne kráti. Každá politická strana sľubuje zvýšiť životnú úroveň, pridať na platoch a dôchodkoch, zlepšiť zdravotníctvo, modernizovať školstvo, chrániť prírodu, podporiť domácich podnikateľov a poľnohospodárov, športovcov, odstrániť korupciu, potrestať nespravodlivosť. Kravu zadarmo pre každého a CT [...]

Ignorovať politikov

25.06.2023

Jedno ráno sa v nemenovanom mestečku objavili nápisy „Plukovník je ***.“ Boli všade. Na plote oproti vchodu do kasárne, pri krčme, obchode, aj na futbalovom hrisku. Vojaci základnej služby sa tak chceli odplatiť neobľúbenému veliteľovi. Myslíte, že si vstúpil do svedomia? Nie, podľa jeho vlastných slov bol v kurze. Hlavne, že ľudia o ňom hovoria. Pokračoval ďalej vo [...]

Kosovo SR Priština vojaci prezident Pellegrini návšteva

Návrat do napätého regiónu. Do Kosova pošleme až 150 vojakov a americké obrnené vozidlá

21.12.2025 19:15

Americké Oshkoshe, ktoré má dostať Slovensko za pomoc Ukrajine, by mohli byť nasadené v misii KFOR.

ČR FF UK streľba výročie spomienka obete

Ľudia si v Prahe koncertom a tichou pietou pripomenuli obete streľby

21.12.2025 19:14

K pamätníku prichádzali ľudia počas celého dňa.

Venezuela, tanker

USA zadržali pri pobreží Venezuely druhý tanker za 24 hodín

21.12.2025 18:47

Konkrétne miesto operácie nešpecifikovali.

Donald Trump, Elon Musk

Forbes: Majetok šéfa Tesly Elona Muska prekročil 700 miliárd USD

21.12.2025 18:39

Musk nedávno vyhral dlhoročný právny spor, týkajúci sa veľkého balíka akcií Tesly z roku 2018.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 56221x
Priemerná čítanosť článkov: 3123x

Autor blogu

Kategórie