Jednoznačný víťaz volieb

Dnes je všetkým zrejmé, že jednoznačným víťazom tohoročných volieb bol kvalitný politický marketing. Prostredníctvom médií účinne ovplyvnil a zmobilizoval veľkú časť voličov. Malé politické zoskupenie, či jednotlivec nemali šancu uspieť, nech ich politický program bol akokoľvek reálny a dobrý.

Prvým krokom politického marketingu je výber vhodného kandidáta. Na vytvorenie prvého dojmu o neznámom človeku potrebujeme asi sedem sekúnd. Prednosť preto majú kandidáti s bezchybným výzorom, ktorý zodpovedá ideálu doby. Ich vystupovanie, oblečenie, výzor musia zodpovedať súčasnému životnému štýlu. Dôležitým prvkom je bezúhonnosť kandidáta. V tomto prípade platí, čím je kandidát menej známy, tým lepšie. A čím kratšia kampaň, tým oponenti majú menej času na negatívny protimarketing. Pre nového bezúhonného kandidáta sa dá ľahko vytvoriť pútavý a vierohodný volebný príbeh. Voliči už nechcú politikov, ktorí veľa nasľubovali a nič nevyriešili. Nová tvár znamená novú nadej na zmenu. Predchádzajúce skúsenosti zohrávajú čoraz menšiu rolu. Súčasťou budovania imidžu nového kandidáta je aj udeľovanie ocenení, stretnutia s významnými osobnosťami, články v zahraničí. Zlepšujú jeho obraz v očiach verejnosti a pridávajú mu na dôležitosti.

Ďalej kandidátovi treba pripraviť tému, ktorá osloví čo najviac ľudí. Európa je polarizovaná témami postavenia národných štátov, prijímania a prerozdeľovania imigrantov, problematikou LGBT, prítomnosťou cudzích vojsk a pod. Aj keď voliči očakávajú zásadné stanovisko v týchto otázkach je lepšie sa citlivým témam im vyhnúť a sústrediť sa na menej kontroverzné problémy. Predchádzajúcim prezidentským voľbám dominoval motív dobročinnosti a filantropie. V tohoročných prezidentských voľbách a voľbách do EP sa do pozornosti opäť dostala ochrana životného prostredia a boj za lepšie Slovensko. Výborne zvolené témy, ktoré pozitívne oslovili takmer každého. Strany angažovali ekologických aktivistov, čím sa im podarilo zapôsobiť na veľkú masu voličov.

Propagácia a distribúcia materiálov sú hlavnou etapou politickej kampane. Materiál napísaný jednoduchým jazykom rozpovie príbeh kandidáta širokým masám. Nastupujú profesionálne pripravené materiály od obrovských reklamných tabúľ, cez tlačené politické programy, malé reklamné predmety, až po klipy a reklamu na internete. Stoja nemalé prostriedky. Ich cieľom je predovšetkým osloviť a získať nerozhodnutých voličov s nedostatočne vyhraneným názorom. Neoceniteľnými pomocníkmi v kampani sa stali angažovaní blogeri a novinári. Presvedčený bloger je lacný a mimoriadne efektívny. Krátkym príspevkom ľahko ovplyvní širokú komunitu.

Voliči reagujú predovšetkým emociálne, nie racionálne. Mladí voliči sú preto mimoriadne vďačnou cieľovou skupinou. Na školách prebiehali diskusie na zvolené témy. Maximálne boli využité sociálne siete, ktoré neúnavne ponúkali starostlivo pripravený príbeh kandidátov. Takmer každému užívateľovi sociálnej siete vybehla fotografia a s ňou spojený príbeh kandidáta alebo politickej strany. Mladí ľudia sú kritickí k súčasnému dianiu. Sú aktívni a odhodlaní zmeniť svet k lepšiemu. Takto dostávajú jedinečnú príležitosť na vyjadrenie vlastného názoru, sebarealizáciu a úspech.

Kandidáti boli viditeľní vo všetkých médiách. Zúčastňovali sa politických diskusií, športových podujatí, kultúrnych akcií. Objavili sa všade, kde bolo väčšie množstvo ľudí. Veľmi efektívne sú stretnutia s menšími komunitami, napr. dôchodcami, dobrovoľnými hasičmi, záhradkármi, športovcami. U bežných ľudí sa tým vytvára pocit záujmu a spoluúčasti na rozhodovaní.

Ako ukazujú výsledky zo Slovenska, dobre premyslená a organizovaná kampaň nemusí trvať dlho aby bola úspešná. Blížia sa ďalšie parlamentné voľby. Uvidíme, či manažéri volebnej kampane vsadia na tradičné témy vzdelávania, zdravotníctva, dôchodkov, korupcie, alebo prídu s niečim novým.

Koho nevoliť

24.09.2023

Čas na výber najvhodnejšej politickej strany sa neúprosne kráti. Každá politická strana sľubuje zvýšiť životnú úroveň, pridať na platoch a dôchodkoch, zlepšiť zdravotníctvo, modernizovať školstvo, chrániť prírodu, podporiť domácich podnikateľov a poľnohospodárov, športovcov, odstrániť korupciu, potrestať nespravodlivosť. Kravu zadarmo pre každého a CT [...]

Ignorovať politikov

25.06.2023

Jedno ráno sa v nemenovanom mestečku objavili nápisy „Plukovník je ***.“ Boli všade. Na plote oproti vchodu do kasárne, pri krčme, obchode, aj na futbalovom hrisku. Vojaci základnej služby sa tak chceli odplatiť neobľúbenému veliteľovi. Myslíte, že si vstúpil do svedomia? Nie, podľa jeho vlastných slov bol v kurze. Hlavne, že ľudia o ňom hovoria. Pokračoval ďalej vo [...]

Plyn pre Európu

23.12.2021

Takmer všetky naše aj zahraničné média informujú o prerušení dodávok plynu z Ruska cez plynovod Jamal do Poľska a západnej Európy. Nikde však nie je zmienka, že by tým boli prerušené zmluvy o dodávkach plynu. Porušenie zmlúv by bolo veľmi vážnou záležitosťou spojenou s ekonomickými sankciami, súdnymi procesmi, stratou dôvery zákazníkov, čo si nemôže dovoliť [...]

papez

Nikto sa nenarodí svätý, svätým sa stáva. Ako si na Františka spomínajú školské sestry?

22.04.2025 14:45

V škole v argentínskom Buenos Aires, kde ako päťročný odštartoval svoju náboženskú cestu, si sestry zaspomínali na chlapca, ktorý sa neskôr stal pápežom.

India, Kašmír, vojaci

Do turistov v indickom Kašmíre spustili streľbu. Hlásia mŕtvych a ranených

22.04.2025 14:20

V poslednom čase pritom počet násilných činov v tomto prevažne moslimskom území klesal.

Ľuboš Blaha

Protifašistické hnutie kritizuje Blahu: Jeho vyjadrenia prekročili hranice politickej kultúry, historickej pravdy a ľudských práv

22.04.2025 13:30

Hnutie považuje za neprípustné, aby verejný činiteľ obhajoval obvineného extrémistu, ktorý hajloval a používal neonacistické symboly.

Donald Trump

Českí zbrojári sa Trumpových ciel neboja. Hlad po zbraniach je po celom svete

22.04.2025 13:22

Bývalý český premiér Babiš by zbrojárov zdanil viac.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 53727x
Priemerná čítanosť článkov: 3160x

Autor blogu

Kategórie