Založ si blog

Jednoznačný víťaz volieb

Dnes je všetkým zrejmé, že jednoznačným víťazom tohoročných volieb bol kvalitný politický marketing. Prostredníctvom médií účinne ovplyvnil a zmobilizoval veľkú časť voličov. Malé politické zoskupenie, či jednotlivec nemali šancu uspieť, nech ich politický program bol akokoľvek reálny a dobrý.

Prvým krokom politického marketingu je výber vhodného kandidáta. Na vytvorenie prvého dojmu o neznámom človeku potrebujeme asi sedem sekúnd. Prednosť preto majú kandidáti s bezchybným výzorom, ktorý zodpovedá ideálu doby. Ich vystupovanie, oblečenie, výzor musia zodpovedať súčasnému životnému štýlu. Dôležitým prvkom je bezúhonnosť kandidáta. V tomto prípade platí, čím je kandidát menej známy, tým lepšie. A čím kratšia kampaň, tým oponenti majú menej času na negatívny protimarketing. Pre nového bezúhonného kandidáta sa dá ľahko vytvoriť pútavý a vierohodný volebný príbeh. Voliči už nechcú politikov, ktorí veľa nasľubovali a nič nevyriešili. Nová tvár znamená novú nadej na zmenu. Predchádzajúce skúsenosti zohrávajú čoraz menšiu rolu. Súčasťou budovania imidžu nového kandidáta je aj udeľovanie ocenení, stretnutia s významnými osobnosťami, články v zahraničí. Zlepšujú jeho obraz v očiach verejnosti a pridávajú mu na dôležitosti.

Ďalej kandidátovi treba pripraviť tému, ktorá osloví čo najviac ľudí. Európa je polarizovaná témami postavenia národných štátov, prijímania a prerozdeľovania imigrantov, problematikou LGBT, prítomnosťou cudzích vojsk a pod. Aj keď voliči očakávajú zásadné stanovisko v týchto otázkach je lepšie sa citlivým témam im vyhnúť a sústrediť sa na menej kontroverzné problémy. Predchádzajúcim prezidentským voľbám dominoval motív dobročinnosti a filantropie. V tohoročných prezidentských voľbách a voľbách do EP sa do pozornosti opäť dostala ochrana životného prostredia a boj za lepšie Slovensko. Výborne zvolené témy, ktoré pozitívne oslovili takmer každého. Strany angažovali ekologických aktivistov, čím sa im podarilo zapôsobiť na veľkú masu voličov.

Propagácia a distribúcia materiálov sú hlavnou etapou politickej kampane. Materiál napísaný jednoduchým jazykom rozpovie príbeh kandidáta širokým masám. Nastupujú profesionálne pripravené materiály od obrovských reklamných tabúľ, cez tlačené politické programy, malé reklamné predmety, až po klipy a reklamu na internete. Stoja nemalé prostriedky. Ich cieľom je predovšetkým osloviť a získať nerozhodnutých voličov s nedostatočne vyhraneným názorom. Neoceniteľnými pomocníkmi v kampani sa stali angažovaní blogeri a novinári. Presvedčený bloger je lacný a mimoriadne efektívny. Krátkym príspevkom ľahko ovplyvní širokú komunitu.

Voliči reagujú predovšetkým emociálne, nie racionálne. Mladí voliči sú preto mimoriadne vďačnou cieľovou skupinou. Na školách prebiehali diskusie na zvolené témy. Maximálne boli využité sociálne siete, ktoré neúnavne ponúkali starostlivo pripravený príbeh kandidátov. Takmer každému užívateľovi sociálnej siete vybehla fotografia a s ňou spojený príbeh kandidáta alebo politickej strany. Mladí ľudia sú kritickí k súčasnému dianiu. Sú aktívni a odhodlaní zmeniť svet k lepšiemu. Takto dostávajú jedinečnú príležitosť na vyjadrenie vlastného názoru, sebarealizáciu a úspech.

Kandidáti boli viditeľní vo všetkých médiách. Zúčastňovali sa politických diskusií, športových podujatí, kultúrnych akcií. Objavili sa všade, kde bolo väčšie množstvo ľudí. Veľmi efektívne sú stretnutia s menšími komunitami, napr. dôchodcami, dobrovoľnými hasičmi, záhradkármi, športovcami. U bežných ľudí sa tým vytvára pocit záujmu a spoluúčasti na rozhodovaní.

Ako ukazujú výsledky zo Slovenska, dobre premyslená a organizovaná kampaň nemusí trvať dlho aby bola úspešná. Blížia sa ďalšie parlamentné voľby. Uvidíme, či manažéri volebnej kampane vsadia na tradičné témy vzdelávania, zdravotníctva, dôchodkov, korupcie, alebo prídu s niečim novým.

Slovensko miluje konšpiračné teórie

17.06.2019

Analytici veľmi známej, medzinárodne uznávanej a vládou štedro podporovanej nevládnej organizácie zistili, že sme národom obľubujúcim konšpiračné teórie. Ich zistenia si môžete prečítať viac »

Brány totality otvorené

02.06.2019

Poslanci nášho parlamentu v tichosti schválili novelu vysokoškolského zákona, ktorá zrušila obmedzenie vykonávať funkciu rektora, prorektora, dekana a prodekana najviac dve za sebou nasledujúce viac »

Rozvrat Európy

29.10.2017

Vytvorenie spoločného euro-ázijského ekonomického priestoru je nočnou morou nadnárodných finančníkov a priemyselníkov z Wall Street aj the City. Krajiny Európy a Ázie disponujú veľkými viac »

nadia muradová, donald trump

Trump na stretnutí v Bielom dome nespoznal nositeľku Nobelovej ceny mieru

18.07.2019 16:08

Muradová bola jednou z tisícov jezídskych žien a dievčat, ktoré uniesli a k sexuálnemu otroctvu donútili príslušníci IS.

Kamión a mýto

Z výnosov mýta zostáva diaľničiarom menej ako polovica

18.07.2019 15:52

Celkové výnosy systému elektronického výberu mýta pre vozidlá nad 3,5 tony za deväť rokov jeho prevádzky v rokoch 2010 až 2018 dosiahli 1,577 mld. eur.

andrej babiš, ANO, česko

Najpopulárnejším politikom v Česku zostáva aj napriek poklesu Babiš

18.07.2019 15:14

Pri dlhodobom porovnávaní ide pre Babiša o najhorší výsledok od roku 2014.

Juraj Šeliga

Šeliga: Za ľudí nebude mať problém so zákonným limitom na kampaň

18.07.2019 15:08

Parlament schválil v júni v skrátenom legislatívnom konaní novelu zákona o politických stranách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 12687x
Priemerná čítanosť článkov: 1586x

Autor blogu

Kategórie